Tuesday, May 25, 2010

Anggur Malaysia----->Buah Cermai

Semalam TNB ade bagi notis...hari ni...takde elektrik lagi kat area umah aku...huhhhhh....bosannye.....ape la nak buat ari ni.....kereta mggu lepas dah basuh...takkan nak basuh lagi.....tetiba sedara datang...bgtau ade sedara jauh belah ayah aku meninggal....so kebetulan aku memang cuti....aku g la dengan mak aku....alang2...terus balik kampung.....

sampai umah mak sedara aku...ternampak plak benda ni....buah buahan tempatan....Anggur Malaysia....original....









biasanye...buah ni...orang buat jeruk je....takpun makan macam mangga....ape lagi yang orang biasa buat dengan buah cermai ni haaa??????

16 comments:

M a W a D D a H said...

lama tak makan buah cermai...huhu

1) sedap gak kalau buah cermai tumbuk, then campur dgn cili dan belacan, gula skit...

2) goreng cermai ngan gula..bila kaler itam, stop la goreng..sedap..cuba la buat...

sue said...

wah sedapnyer cermai tuh.. tetiba kechur air liuq sue..hehehehe

NARDtheNERD said...

masammmmmm...
heee.
dulu belakang rumah tok i ade.
sekarang dah tak de..
huhu~

kitatauke said...

adah : wahh...no 2 tu macam menarik je...boleh coba...:)
sue : mmg kechur sue...:)
nard : mmg masam...tp sekali sekala makan...best...:)

ASaDa RyutaRo said...

pehhh.. lama giler dah makan jeruk cermai ni.. sedap gak tu..

siyes kecur air liur time tengok gambar ni. heee :p





semoga yang pergi itu ditempatkan di kalangan orang yang beriman.. =)

Roronoa Zoro said...

banyak ke pokok buah2an kt kg? ade ape lagi? hehe

elly ellyza said...

wah....air liur jadi tak tentu arah nihy..lama tak jumpa buah nih

kitatauke said...

asada : sekali skala makan...best bro...
al-fathihah utk arwah...
zoro : hahaha...nnt la...aku tepek yg lain...hohoho
elly : biase kat kg byk...so balik la kg....:)

reen_sofee said...

masam kan buah cermai neh?
ehh yeke?
ahahah

kitatauke said...

reen_sofee : mmg masam...sbb tu org biase buat jeruk je...

ezanoor said...

sihat2 buah cermai tu... selalu tgk kecik2 je... hehhe

kitatauke said...

ezanoor : besar2 pun boleh tgk ape...ni..ko tgh tgk la ni...

MX said...

favourite....

hehehe...

kitatauke said...

mx : zaman kecik2 dulu..mmg suke...skg ni...takleh blah...masammmmmm

aina hey said...

cicah dengan kicap campur gula . wahh . sedap nyeee . ^^

kitatauke said...

aina : yup.....isi belacan sket...lada kecik sket..perghhh